سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قیمت مخزن استیل

 

مخزن استیل:

مخزن استیل مخزنی می باشد که از فولاد ضد زنگ و انواع مختلفی ورق های استیل که در ادامه به ان ها پرداخته شده است تولید می گردد.مخزن استیل اغلب استوانه ای شکل می باشد که بر روی زمین نصب می شود.از مخزن استیل به منظور ذخیره سازی و نگهداری اسیدها،اب اشامیدنی،مواد اولیه تولیدی و...استفاده می شود.مخزن استیل به علت فولاد ضد زنگ و ورق های استیل استفاده شده در ساخت ان،بدنه ان دارای مقاومت بالایی است که در برابر زنگ زدگی و خوردگی و سایش و اسیب های دیگر مقاوم و مستحکم می باشد و به همین علت از ان در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

تاریخچه مخزن استیل:

امروزه مخزن استیل جزء مهمی از تجهیزات دنیای صنعت حساب می شوند.درواقع کم تر از 100 سال است که مخزن استیل تولید و در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد. در سال 1913، هری برلی در انگلستان برای اولین بار استیل یا فولاد ضد زنگ را با کروم 12?8 درصد به عنوان عنصر اصلی تولید نمود. نخستین مخزن استیل در سال 1925، برای نگهداری اسید نیتریک ساخته و استفاده شد و این بسیار مهم بود زیرا اولین مخزن فلزی بود که می توانست اسید را بدون خوردگی نگه دارد. این یک پیشرفت بزرگ در مخازن فولادی بود که درزها پرچ شده و در معرض خوردگی قرار داشتند   .در سال 1927یک شرکت حمل و نقل آمریکایی، اولین مخزن از جنس استنلس استیل جوش داده شده را مورد استفاده قرار داد و توانست به راحتی محصولات لبنی را حمل و نقل کند. پس از آن صنایع غذایی و آشامیدنی مخازن استیل را با آغوش باز پذیرفتند.امروزه مخازن استیل ضد زنگ محبوب تر و متنوع تر از همیشه هستند و در سراسر جهان شاخته شده و مورد استقبال فراوان قرار گرفته است.

کاربرد مخزن استیل:

از مخزن استیل در صنایع مختلف استفاده می شود از جمله کاربردهای ان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

صنایع غذایی

صنایع عرقیات گیاهی

صنایع پتروشیمی، نقت و گاز

صنایع لبنی

صنایع داروسازی

صنایع شیمیایی

مزایا مخزن استیل:

طول عمر بالاو مفید

مناسب در هر شرایطی

مقاومت بالا دربرابر خوردگی و پوسیدگی

مقاوم دربرابر اشعه خورشید

عدم واکنش پذیری

قابلیت تولید در ابعاد مختلف

انواع مخزن استیل براساس شکل ظاهری:

همانطور که گفته شد از مزیت های مخزن استیل تولید درابعاد و ظرفیت های مختلف و با توجه به درخواست و نیاز شما و پروژه شما می باشد.مخزن استیل اغلب به شکل استوانه ای ایستاده می باشد،یا به صورت:

مخروطی

کروی

مکعبی

هرمی

استوانه ای

انواع ورق های استفاده شده در ساخت مخزن استیل:

مخزن استیل از لحاظ جنس ورق نیز به انواع ورق ها تقسیم می گردد که پر مصرف ترین آن ها ورق 304و 3016 است.

مواد تشکیل دهنده ورق های مخزن استیل:

سیلیسیوم : 1 درصد

کروم : 18 الی 20 درصد

نیکل : 8 الی 10 درصد

کربن : 0.08 درصد

منگنز : 2 درصد

فسفر : 0.045 درصد

سولفور : 0.03 درصد

انواع مخزن استیل:

مخزن استیل تک جداره

مخزن استیل دوجداره

مخزن استیل سه جداره

مخزن استیل تک جداره:

از پر کاربرد ترین نوع مخزن استیل،مخزن استیل تک جداره می باشد که در ظرفیت های500 لیتر تا 150 متر مکعب تولید و مورد استفاده قرار می گیرد. جنس ورق استفاده شده در ساخت مخزن استیل تک جداره متفاوت نیست و با توجه به نیاز و درخواست مشتری می با ورقه 304یا 3016 تولید و طراحی نمود.از این نوع مخزن استیل معمولا جهت نگهداری محصولات غذایی،دارویی و مواد شیمیایی که دارای PH خنثی هستند و نور گرمای محیط و آفتاب بر روی مواد داخل مخزن تاثیر نمیگذارد مورد استفاده قرار می گیرد. تولید مخازن تک جداره پیش از هرچیز باید با توجه به مقدار لیتراژ باید از وزن مناسب نیز برخوردار باشد تا به بدنه مخزن فشار وارد نشود .

مخزن استیل دو جداره:

در بعضی موارد مواد نباید دچار تغییر دما شود.برای جلوگیری از تغییر دما ان ها می بایست از مخزنی استفاده شود که از جداره ای جدا برای عایق بندی جداره داخلی مورد استفاده قرار می گیرد و از برودت دما به بیرون جلوگیری کند .برخی از مواد نیز وجود دارند که به حالت گرم یا سرد تولید و مصرف می گردند در نتیجه نباید دمای آنها تغییر پیدا کند که موجب تغییر شکل ظاهری و بافت مواد موجود در مخزن می شود .برای عایق کردن مخازن دوجداره از موادی مانند : پشم شیشه، پشم سنگ و سایر عایق های حرارتی استفاده می گردد.

مخزن استیل سه جداره یا پروسس تانک:

از پیچیده ترین وحرفه ای ترین مخزن استیل،مخزن استیل مخزن پروسس تانک است،این نوع مخزن از 3 لایه با آلیاژهای 304،3016 و … ساخته و طراحی می شود. این مخازن از ظرفیت 500 لیتر قابل تولید بوده و بسته به نیاز کارفرما تا 10 هزار لیتر هم قابل تولید و ارائه می شود. به علت استفاده از تجهیزات اضافی و لوازم مصرفی برای تولید پروسس تانک قیمت این محصول نسبت به سایر مخازن تک و دو جداره بیشتر است.از این نوع مخزن استیل هنگامی استفاده می شود خریدار می خواهدماهیت محصول سیال خود را از نوعی به نوع دیگر تغییر دهد.

موارد استفاده از مخزن استیل سه جداره:

فرآوری محصول مخلوط سازی محصول

تغییر دما و تبادل حرارتی

نگهداری و ذخیره محصول

تجهیزات مورد نیاز مخزن سه جداره:

عایق حرارتی

همزن

CIP

شیر نمونه برداری محصول

گیج فشار

درب منهول

گیج دما

حجم سنج

سیستم دیجیتال انتقال دما

ژاکت تخم مرغی

PH متر

سایدگلاس

لودسل

اگزوز یا هواکش

شیر اطمینان

عوامل موثر در طراحی مخزن استیل:

فشارکاری

فشار طراحی

نوع سیال نگهداری شونده درون مخزن

شکل ظاهری مخزن

نوع کاربرد مخزن

ظرفیت مخزن

دمای کاری

دمای طراحی

میزان خصلت اسیدی یا قلیایی سیال

محل نصب مخزن

استاندارهای لازم برای مخزن استیل:

برای ساخت مخزن استیل و طراحی ان براساس استاندارد ASME VIII واستاندارد API650 و...تولید می شود.

قیمت مخزن استیل:

قیمت مخزن استیل به مواد اولیه،الیاژ،ورق استیل،ضخامت ورق،نوع مخزن استیل و کاربرد ان،ظرفیت و ابعاد مخزن استیل و..بستگی دارد.

گروه صنعتی و تولیدی هلدینگ صنایع برتر:

شرکت هلدینگ صنایع برتر ایران به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع تجهیزات در حوزه تهویه مطبوع، انواع کولینگ تاور و قطعات برج خنک کننده، چیلر تراکمی، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، منبع کویل دار، رادیاتور، دیزل ژنراتور، پمپ و سیستم های آبرسانی توسط انواع لوله پلی اتیلن، لوله پلی اتیلن فاضلابی، لوله کاروگیت، لوله پلیکا، لوله زهکش و لوله فلزی، سیستم های تصفیه آب و هوا، پکیج تصفیه فاضلاب، ایستگاه پمپاژ فاضلاب، سختی گیر، فیلتر شنی، تولید انواع سپتیک تانک و چربی گیر از جنس پلی اتیلن و فایبر گلاس و منهول پلی اتیلن، درب منهول، طراحی و ساخت انواع مخازن از جمله مخزن قیفی پلی اتیلن، مخزن فایبرگلاس، مخزن استیل، مخزن اسید، مخزن کامپوزیت، تولید تجهیزات آشپزخانه های صنعتی، ماشین ظرفشویی صنعتی، یخساز صنعتی، سردخانه صنعتی، ساندویچ پانل و ... با تنوع بسیار زیاد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تیمی فنی و متخصص تلاش دارد تا بهترین کیفیت و رضایت را از آن هموطنان و به ویژه صنعت گران نماید. در صورتی که قصد خرید مخزن استیل و محصولات مشابه را دارید، می توانید با دریافت قیمت مخزن استیل و مشورت کارشناسان فروش هلدینگ صنایع برتر ایران انتخاب بهتری داشته باشید.مجموعه صنعتی هلدینگ صنایع برتر ایران در زمینه تولید انواع مخزن استیل به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع مخزن استیل و دیگر مدل ها که داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص مخزن استیل و نحوه تولید آن به سایت هلدینگ صنایع برتر ایران مراجعه نمایید.برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 02186127232 – 09129536702 – 09127065945